måndag 9 november 2009

Long Time No Seen..


Hej hopp galopp mopp kaffekopp (och ett ord till jag inte tänker skriva)!

Hehe, jaa-a, vet inte riktigt vad jag ska säga... Jag har inte skrivit i min 'underbara' blogg sen midsommar.. Lite snopet.. Fast ni (om det finns några) som följt min blogg är väl glada att ha sluppit läsa alla onödiga rader med slösad tid!

Ni kanske vill höra lite om vad som hänt här i mitt s.k liv den senaste tiden? Inte? Ni har dock inget val, dear ppl. Vi kan börja med att säga att jag bor nu på elevboendet på Wången, mitt ute i ingenstans.. Hur i hela fridens namn kom jag hit?? ó__Ò Hehe, för lång historia för att ni ska orka läsa.

Mitt veckoschema är rent ut sagt DÖDSTRIST. Man kan se TRISTESS stå skrivet och blinka över hela schemat med osynliga bokstäver.. (Undantag är dock hästpassen.) Fatta vilket dilemma. Jag möglar bort efter, före, mellan, UNDER lektionerna :O Jag funderar starkt på att prata med rektorn om fler kurser.. Seriöst.. Och var är alla läxor?? *tittar under sängen* Nähe.. Tror vi har haft max 10 läxor under den här tiden.. Och har vi haft fler har jag på något konstigt vis lyckats undvika dem..

Min (minimala) passhäst heter *trumvirvel* BRIGHT LIGHTNING! Låter ju fräsigt, och hell yeah, det är en så inihelvete fräsig ... vad kallades det nu igen? ... PONNY! :D Jag har aldrig petat på, kört eller överhuvudtaget haft något att göra med en ponny tidigare.. Hemska öde.

Det känns som att bli stoppad in i en pizzaugn med huvet före. Rakt in i elden så att säga.. Men DAAAMN, pizzan (aka. meriten) luktar gott.. :P Fast.. Hey, vi byter passhäst om två veckor.. :P

Och ja, hur kunde man glömma? Pekka.. Damn, jag saknar den heta, tjocka saken på bilden. Det finns ju såklart många hästar här att trösta sig med, men det är inte samma sak! För att citera en av Sveriges fjortisar: haawn ääwr miiwn bääääääääijbiiieeäääääh.. :P

Idag har vi haft svenska, engelska, data och ponnylicens..
Svenskan var väl helt okej.. Vi en en ny typ i klassen, för en gångs skull kille, som tydligen ska vara på prov här en vecka.. Jag ska placera Storsjöodjuret i hans toa.. ^^ Han kommer troligen inte tillbaka efter det.
På engelskan bollade vi lite åsikter om vaccinet mott nöffnöff-flunssan.. haha.. Kan behövas, för säkerhet, mot alla grisar här på Wången. Speciellt Två Meter Dumhet och kompani. Usch. :P

Well well.. Data. Thord frickin' owns the place, lol.. :P Haft om samma sak den här gången igen: sökmotorer. Yeyy..

Och sist men inte minst, ponnylicens! Fick köra Bondita Ess.. Jag blev så happy. naat. Det är inte kul att köra ponny helt enkelt. De är för små! (= det går för sakta)
Jäälar, det ska vara varmblod i 120 knyck!!! (Best of Birds-style)
Ni vet, köra allt vad tygen håller lixom.. :P Näe. Men man måste ju erkänna att det r mycket roligare att köra STOR häst.. Everybody agrees, fine, neeeeeext!

Och ja, vad mer finns det att säga? JO! Jag vill på studiebesök till Torsta.. :P *Mohah*
Nope, nu ska jag plugga ^^ Vi har prov imorron, transportering av häst, och jag kommer sååååå få MGV.. *Hmm?*

Dagens låt(ar) :
HIM - In Joy And Sorrow <3
Apocalyptica ft. Ville Valo, Lauri Ylönen - Bittersweet


HEIJJ HOPP! <3

2 kommentarer:

  1. Låter jättekul! :D Hoppas du får en stöör passhäst! ;)

    SvaraRadera
  2. Jaa, eller hur?? :P Ragge e 118 i mankhöjd.. Å tänk tå ja ska krats hoova hans.. :P Jäälar, ja bryter typ ryddji ååv me!! :D

    SvaraRadera