onsdag 11 november 2009

Hojtala!


Idag har det varit en rent utav UNDERBAR dag!


Sovmorgon, eller ja, lektion 10.20, prov såklart.. :P Natur- o Djurkunskap.. Det gick bra, bortsett från att jag inte kunde vissa av ledens delar, och strandade på människoskelettet.. Haha, hästens skelett kunde jag typ utantill, satt och skrev som en galning, men hey, varför ska vi kunna människoskelettet?? Vi går ju trots allt TRAVskolan Wången. *dålig ursäkt* Annars flöt det på. Hade förväntat mig MYCKET svårare frågor. Det är som sagt skillnad på svenska och finska prov. Jag är van att plugga in typ vartenda ord. Nu behövde vi bara kunna skelettet, leden och dess anatomiska delars funktioner, och musklerna hur de fungerar och hur de är uppbyggda och hur de skapar energi.. Hade det varit i Finland hade halva ( =hela) klassen varit soooooo screwed... No offense, but, jag tror att om jag hade gjort provet hade det varit mycket bättre.. ( = svårare)

Annars så pratade jag med Sara igår, och jag har hand om hennes vita kuse Doris nu som då när hon själv inte har tid... :) Och IDAG, pysslade jag med olycksfågeln till häst (hon är konvalecent och går på fenylbutazon just nu) och hon var väl helt okej.. :) Tänkte g ut och gå, men det var mörkt och banan stängd.. Inte min typ av häst kanske, men vad som helst för att slippa döden!! :O ( = dödstråkig fritid) Sen när vi satt i kafeterian, Soppan, Hector och jag, kom Gunilla Livräddaren förbi..! Och gode Gud, vad skulle jag göra utan sådana människor? Efter att jag pysslat med Doris, for jag och ''åt'', tog fem minuter. Spaghetti med fläsk. Nam! Naat. Eller okej, det gick att äta. Sen var det full rulle, snabbt skulle det gå!

Sprang heeela låååånga vägen till G-stallet för att sen möta Gunilla och Truls i stallgången.. Följde med henne och Truls till Walkern, där han skulle gå en timme.
På vägen mötte vi Svärdan, som körde en MYCKET farlig horsecombi (!) som dessutom höll på att backa över stackars Truls som förskräckt hoppade undan det lysande monster som kom emot honom med blottade, vassa huggtänder..
Nåväl, Svärdan märkte oss, och så blev det med det. Ingen köttfärs till mat imorron,
sooorryyy! Vi fortsatte den otroligt långa färd mot Horsewalkern, och Truls var pigg, tur för honom! *Mohaha* För efter en timme, DÅ DU, då skulle han nog vara lagom mör! ;) Gunilla och jag satt och filosoferade en timme tills Truls skulle in, fast på vägen ut märkte vi att det var något mystiskt pågång i körhallen!! :O
Det visade sig att Röder, Frisk, Bondita och Fia-Lotta agerade tomtenissar
slash galoppörer i nästan kompakt mörker, med endast några blinkande koner utsatta lite här och var.. Fia-Lotta tyckte troligtvis att det var kul/jobbigt, och bockade för Marika.. :P Vilken syn! Sällan man ser Fia-Lotta så.. Och Röder, han verkade ecstacy-påverkad! Han såg ut att ha hur kul som helst, och när Elin ville ha lite fart, nog fick hon tammefan det också! Röder trodde nog att han hette Sea The Stars just då :D Chelsea red en överambitiös Frisk..
Nåväl, ut och hämta stackars Truls som blev rent ut sagt ÖVERLYCKLIG av att se oss! Gunilla ropade åt honom och undrade om han ville in.. Han vände på huvudet snabbt en gång, och sen, några sekunder senare kommer det ett litet gnägg.. :D
Han är föööör gullig alltså.. En stilig pojk! Ska ta in honom imorron efter att jag pysslat om Ragge. :) jag gillade honom verkligen, kanske för att han påminner så om min hani.. :) It was like, loooove at the first sight liksom.. :P Jag fick ta in honom från skritten, och maaaaaan, jag gillar kusen.. ^^


Och DESSUTOM fick vi veta på mentorstiden att självaste KARI jävla fucking asgrymma LÄHDEKORPI kommer och föreläser nästa fredag!!!!!!!!!!! :O:O:O Jag blev helt i EXTAS!!! Det kom en knytnäve i luften och ett glädjepip :P Men det kändes iiinte bra när Sara och Tina berättade att de ville ha nån som skrev och berättade om Karl Martindahl-konserten, och såg sådär som man inte får se på Soppan och mig.. :/ Hemska jävla öde.. :P Och så fick vi ett papper med lite annat nödvändigt.. Man får beställa efter täcken och schabrak med Wången-loggan på, och ens eget/hästens namn broderat på till sin häst! Jag skulle nog köpa ett ländtäcke åt Pekka, av ylle eller bävernylon... Tänk när man var ute och körde och hade det på, fan vad snyggt! :D Speciellt när man har en ny speedcart också!! :O Jäääääälar, Besten och jag blir värsta grymma sevärdheten i 'stora' Östensö.. :D

Meen, nu ska jag gå och sova, fan, jag har gått och gäspat hela jävla kvällen.. Nighty Night ^^


So Looooooong, dickheads!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar