fredag 13 november 2009

Ingen tid ...

... för sorgsna tankar i helg minsann!
Jag har skaffat mig (med hjälp av mycket underbara människor) hästar att pyssla om i helg, och dessutom startar Raggemannen på Östersund på söndag och jag har Turbo Truls att passa hela helgen.. :) Raggstern har spår 1 och 60 meters försprång.. vilket kommer behövas, eftersom tre (fyra egentligen) andra Wångenhästar jagar honom.. OCH några andra ponnyer, som mycket troligt kommer hinna upp honom.. Men det är bra när han har så mycket försprång! Så slipper han störa sig på dem. Jag tror han iallafall har en liten chans! Vi får bara de till Gud att de andra dummar bort sig!! :P

Och annars körde jag Explorer idag.. :) Han var fin, gjorde INGET när jag skulle ta in honom.. Han lunka på snällt.. :) Igår drog han iväg med Malin och det såg riktigt illa ut, så jag hade förberett mig på det värsta, men (till min besvikelse) var han som ett lamm. På banan skötte han sig exemplariskt.. :) Det var bara mina fingrar som höll på att förfrysa.. Jag tror jag får byta ut mina tunna, håliga ridvantar mot några stoppade läderpåsvantar. :P Jämtlänsk kyla är inte att fittas med. Sophia fick köra ut två varv före oss, för hennes fingrar var i princip döda. Hon hade tur som körde med Debbie, och inte Jas.. :D Och jag skulle kolla när hon hoppade Patron igår i körhallen, men hon kom aldrig. Svaret på frågan varför var ett svullet ben. Stackars Patty :(

Och två timmar med Truls ikväll.. :) Snacka om fredagsmys ^^ Ska sen ner och fodra honom och ge honom gonattkramen :P

Men nåja. nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Jag bjuder på en bra historia.. ;)

Ett tips om hur man gör vid ett inbrott, eller?


Hur man får polisen att komma när man behöver dom...

Björn från Höör i Skåne var på väg att gå och lägga sig när hans fru sa att han hade glömt att släcka ljuset i garaget.
Garaget låg i anslutning till huset och Björn hade precis öppnat bakdörren för att gå och släcka när han upptäckte att där var folk i garaget som höll på att plocka till sig av hans grejor.

Han ringde polisen och frågade om dom kunde skicka en polisbil.

Han sa nej. Polisen svarade att alla bilarna var upptagna och rådde honom till att låsa alla dörrar så skulle de skicka en bil så fort det blev någon ledig

OK , sa Björn, la på telefonen och räknade till trettio. Sen ringde han polisen igen. "Hej, jag ringde nyss om att jag hade tjuvar i mitt garage. Ni behöver inte komma för jag har skjutit dom."
Sen la han på.

Inom några minuter var 6 polisbilar, en helikopter, en brandbil och två ambulanser på plats.
Dom tog tjuvarna på bar gärning.
En av poliserna gick bort till Björn och sa: "Jag tyckte du sa att du hade skjutit dom...?"

Björn sa: " och jag tyckte du sa att du inte hade några lediga bilar..."



Pusshej! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar