onsdag 4 augusti 2010

En stund sen sist


Ja, det kan man ju säga.. November 2009. Haha, gud vad dålig jag är på att blogga. Men jag har inte haft motivation till helt enkelt. Men nu har jag fått tummen ur arslet och jag har ändrat utseendet på den här förbannade bloggen, och förhoppningsvis ska jag orka göra uppdateringar lite nu och då.. Lite allmän livsstatus då kanske? :P
Tja, jag vet faktiskt inte. Det här sommarlovet håller på att ta kål på mig, det händer tammefan INGET. Ibland är man glad att man har häst, ibland inte, men just nu är det faktiskt det som håller mig borta från att ligga och sova bort hela dagarna.
Apråpå hästen, ååh vad söt han var ikväll :D Regnade idag, så jag tvättade av honom med varmt vatten och slängde på honom ett high-neck fleecetäcke (som vi köpte senast han tävlade i Ylivieska 23.1.2009 o: ja jävlar...)

Sen tänkte jag prova det här med rabarberblad.. Dom sägs ju ha en positiv verkan på gallor. Så jag plattade till ett stort rabarberblad och tog det med till stallet. Han har en jävla galla på vänster fram, som inte vill ge med sig. Har provat Back on Track, kyllera, Pharma Strong (nån gel mot vätskebildningar, krosskador, senskide- och ledskador) men inget har hjälpt något vidare. En bekant påpekade att rabarberblad drar ut vätska som fan själv, om det är sant får vi veta imorgon.
Och gissa om han är snygg i sina röda benlindor och nya svart-röda grimma + grimskaft! Åååh :D *dregeldregel* kolla bild ;) klart man gillar mattes hopkok, även om det är liiite ... öööh .. kladdigt?? :D

Annars vet jag inte vad som finns att skriva.
ÅH JÄVLAR KLOCKAN ÄR HALV ETT??! x'D


God natt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar